Friday, May 3, 2013

Lohikäärmenpesä - A dragon's nest

Nukkisnäpertely on taas jäänyt muitten kiireitten jalkoihin ja ainoa mitä oon saanut aikaseksi on tässä - kevään myötä Pottereiden minilohikäärmeitten perheenlisäys. 4 munaa, yhdestä on jo kuoriutunut lohisvauva. Pesänpehmikkeinä tietenkin mm. feeniksin pyrstösulat:

Dollhouse crafts have again been overshadowed by other chores and here's all I've managed - the Potters' mini dragons have had little ones, spring is in the air after all. 4 eggs in all and one has already hatched. The nest is lined with phoenix tail feathers, what else:


Eipä tuo kovin monimutkanen proseduuri ollut, kuten kuvitella saattaa :D Tässä tarvikkeita:

As you might imagine, it wasn't very complicated to make :D I used some of these:


Olin säästellyt tähän Norbert-vauvaa, Potter legoista:

I'd been saving this Lego Norbert for this:
Tuo pesäkin mulla oli ennestään ja nuo helmet irrotin rannekorusta - nehän on selvästikin lohikäärmeenmunia!

I had the little nest in my stash and took these agate beads from a bracelet - those are clearly dragon eggs!


Halusin lohisvauvaan vähän kiiltoa, kuin juuri kuoriutuneelta lohikselta voisi odottaa. Kiiltävä lakka olis ollu tehokkaampaa, mutta kaapista ei löytynyt kuin mattaa - tässä lakka ei ole vielä kuivunut. Sekotin siihen vihreää glitteripulveria ja sutasin pikkuisen seoksella:

 I wanted the baby dragon to glisten like you would assume a newly hatched dragon would. Clear varnish would've been more effective, but I only had the matte kind. I mixed some green glitter powder into the varnish and then slapped the mix on the dragon - it hasn't dried yet in this pic:


Kätköistäni löyty punasia sulkia, joihin taiteilin kultasta akrylimaalia:

I had red feathers stashed away and painted them with some gold acrylic paint:


Sitten vaan liimasin sulat pesän sisään ja helmet ja vauvan myös, niin ettei helmien reiät näy. Tuli ihan kiva :)

Then I just glued the feathers to line the nest and glued the baby and beads in strategically so that the beads' holes aren't visible. I think it's kinda cute :)



5 comments:

shaairah said...

Thanks Susanna :)

Fabiola said...

Gret job!
Bye, Faby

Hannah said...

What a cute dragon, and you have made a beautiful scene around it! I really like it =) Hannah

shaairah said...

Thanks :)

Frac said...

Ja suloisuus on tämäkin. :)
Sulat ovat upean värisiä. :)